Zesde en laatste bericht nu vanuit Nederland

13 augustus 2009 - Westland, Nederland

Hierbij het laatste bericht over onze reis vanuit Nederland, we zijn vandaag weer terug gekomen na een geweldige reis waarin we ongelofelijk veel gedaan hebben. Ik (Frans) heb het gevoel dat ik deze vakantie net zoveel heb gedaan als normaal in 5 vakanties. Het enige wat er een beetje bij ingeschoten is is fysiek echt uitrusten maar we wilden zoveel zien dat daar eigenlijk geen plek voor was. Geestelijk echter helemaal uitgerust.....!!!!

Dag 25 - zondag 9 augustus

Vandaag doorgereden naar de Grand Canyon waar we al vroeg terecht konden op onze plek. Dit is camping Mather campground. Wederom een ruime plek (zonder elektra en water) tussen de bomen met veel ruimte.  Vreemd is dat je naar de Grand Canyon nauwelijks omhoog rijdt maar gewoon rechtuit. Het is dus een soort megaput van 1,5 kilometer diep in het landschap. We zijn na een beker koffie met de shuttle bus naar de Grand Canyon zelf gereden waar de eerste indruk overweldigend is. Hoewel ik weet dat dit wederom ten koste gaat van mijn heldenstatus moet ik bekennen dat ik de eerste uren nauwelijks in de buurt van de rand durfde te komen omdat de steile afgrond waar je voor staat enorm is. Ik heb het eerste halfuur in een observatieruimte achter glas gestaan om met een nog enigzins veilig gevoel de diepte in te kunnen kijken. Het is net een ansichtkaart waar je naar zit te kijken. We hebben de westkant van de uitzichtpunten genomen en het uitzicht op de Grand Canyon en de rivier beneden (de Colorado) is prachtig. Vooral in de avond kleurt het gesteente prachtig rood op. Tevreden weer terug naar de camper.

Dag 26 - maandag 10 augustus

Ik zou 's-morgens vroeg met Nadine de opgaande zon in de Grand Canyon gaan bekijken maar zag daar om een uur of vier 's-morgens toch maar vanaf. Mijn bedje was te lekker. Na het ontbijt zijn we de laatste reisetappe gaan rijden naar Las Vegas. Wederom een rit met veel verschillende uitzichten. Vlak voor de Hooverdam controle van de camper bij het oversteken van Arizona naar Nevada. Daarna over de Hooverdam waar we helaas niet echt een mooie foto van konden maken. Wel van de nieuwe brug die daar in aanbouw is waar je mannen op 200 meter hoogte boven het water aan zag werken. Daarna aangekomen in het snikhete Las Vegas waar we op RV park Circus Circus aan de "Strip" ons laatste plekje hebben gevonden. Hiervandaan al een aardig uitzicht op de waanzin van deze hoofdstraat van Las Vegas, een grote uitzichttoren (Stratossphere) aan het einde waar mensen bovenop een punt nog via een soort kermisattractie in een karretje op ruim 200 meter boven de grond van een rails lijken te lopen. Eerst lekker gaan zwemmen om de warmte kwijt te raken en vervolgens een restantenmenu om de koelkast leeg te krijgen. Daarna een eerste inpakactie om de koffers te vullen. Om half tien de "Strip" opgelopen en alvast een aantal hotels langsgelopen. Het zijn allemaal themahotels van enorme omvang elk voorzien van een groot casino, winkels en restaurantjes. We hebben onze ogen uitgekeken. Om een uur of 12 terug naar de camper.

Dag 27 - dinsdag 11 augustus

Vroeg opgestaan om de koffers af te maken en de hele camper op te ruimen en schoon te maken. Om 9.15 vertrokken naar Roadbear om de camper te gaan inleveren. Wel enigzins spannend omdat we onderweg het idee hadden dat een paar takken bij wegwerkzaamheden in Seqouia nog wel wat krassen zouden kunnen hebben veroorzaakt . Dit verloopt uiteindelijk redelijk soepel, behalve de kapotte band hoefden we niets te vergoeden. Daarna naar ons hotel in Las Vegas (Circus Circus hotel). Dit is een supergroot hotel van 3700 kamers met een circustent ervoor en een compleet overdekt attractiepark erachter. We hebben ons hier geinstalleerd en zijn vervolgens met een taxi naar het einde van de Strip gegaan om de route terug te lopen. Ongeloofelijk wat hier allemaal te zien is. Gigantisch grote themahotels waarvan ik er een paar zal noemen. Luxor (piramidehotel met supergrote Sphinx ervoor), Excalibur (soort kasteel), New York New York met nagebouwde gebouwen uit New York met hiertussen een achtbaan, MGM Grand (het grootste hotel ter wereld met 7000 kamers!!), Ceasars Palace in romeinse stijl en Paris Las Vegas met een compleet nagemaakte Eiffel toren. Je weet niet wat je allemaal ziet. Voor en in de hotels allemaal shows waarbij de watershow bij het Bellagio (een fontein van een paar honderd meter breed die op muziek beweegt) wat mij betreft de mooiste was. Aan het einde van de avond voldaan terug naar het hotel.

Dag 28/29 - woensdag 12 augustus & donderdag 13 augustus

Het zit erop, we zijn met de taxi naar het vliegveld gegaan en zijn naar Nederland teruggevlogen met een tussenstop in Chicago. Een lange reis (ca 12 uur vliegen in totaal) waarbij we vervolgens ook nog een tijdverschil van 9 uur voor de kiezen kregen. In Nederland om 9.15 aangekomen en met de taxi naar huis. Hier de eerste dingen geregeld en 's-middags hebben we uitgeteld doorgebracht met veeal een paar uurtjes slapen. Ik zit hier nu (half een) achter de computer en ben nu weer goed wakker waar ik eigenlijk slaap zou moeten hebben. Ik ga zo nog wat mooie foto's opzoeken en plaatsen en hoop morgen weer een beetje in het nederlandse ritme te komen.

Hiermee komen we aan het einde van ons reisverslag wat we met veel plezier gemaakt hebben. We willen iedereen die ons gevolgd heeft bedanken (wij zagen via de sitestatistieken dat er na elke publicatie behoorlijk wat pagina's werden bekeken en hebben ook veel leuke reacties gekregen). Een korte slotconclusie van onze reis zou wat mij betreft kunnen zijn:

- Veel gezien

- Weinig gerust maar veel genoten

- Veel mooie ervaringen rijker (en centjes armer)

- Ik zou het de volgende keer op dezelfde manier doen

Groeten van Frans en de rest van de familie

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cathy:
    20 augustus 2009
    Heel leuk om op deze manier met jullie te mogen meegenieten,groetjes Cathy