4e Blog Vervolgverhaal van Nelly-Ann

5 augustus 2009 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Het is nu mijn (Nelly-Ann) beurt om over onze belevenissen te schrijven. Het heeft lang geduurd maar dat komt omdat we slecht op internet konden en omdat we het gewoon druk hebben gehad. (behalve de dag 15 dan.) Lees maar:

Dag 15: donderdag 30 juli

We zijn halverwege onze vakantie en hebben een rustdag. Een echte rustdag. Veel gezwommen in het zwembad van de camping en 's middags een wandeling gemaakt naar het strand. Helaas zat er heel veel wier in de zee en daardoor hadden we geen zin meer om te gaan zwemmen. We waren te veel verwend door het heldere zwembadwater.

Dag 16: vrijdag 31 juli

We vertrekken vandaag richting Los Angeles maar voordat we doorrijden gaan we eerst nog naar de haven van Santa Barbara. Daar ligt een boot klaar die ons meeneemt de zee op. Al snel zien we tientallen dolfijnen zwemmen, ze komen in een groep onze richting op en zwemmen links en rechts van de boot verder. Na ongeveer een uur varen komen we op de plek waar we de walvissen gaan zien. Uit de verte zien we al de bekende fonteinen van water boven het wateroppervlak spuiten. De boot nadert een grote groep walvissen en blijft rustig ronddobberen. We hebben onze ogen uitgekeken. Het grootste dier die nog op aarde leeft, de blauwe vinvis, zwemt vlak bij onze boot! We hebben zelfs lang genoten van een moeder met haar kind (moeder 14 meter lang, kind een metertje of 6 en slechts een half jaar oud!) De bultrug walvis hebben we ook gezien, deze is kleiner maar als hij boven water is geweest is het laatste wat je ziet zijn mooie staart die boven het water uitsteekt. We hebben wel een uur genoten van dit spektakel.

We zijn daarna doorgereden naar een voorstadje van Los Angeles. Gelukkig heeft ook deze camping een zwembad en kun je in het donker 's avonds onder de sterren zwemmen. Heerlijk.

Dag 17: zaterdag 1 augustus

We gaan naar Universal Studios in Los Angeles. De plek waar vele films gemaakt zijn en waar je als toerist een rondrit maakt tussen alle opnamestudio's en waar je nog bestaande sets ziet. Je ziet bv de set van desperate houswifes. Daar wordt nog dagelijks opgenomen. Maar je ziet ook oude sets van bv war of the world. Daarbij is ook een park waarbij je kunt zien hoe special effects gemaakt worden, horror beelden etc etc. Een leuke dag.

Dag 18: zondag 2 augustus.

We hebben Hollywood bezocht. Ik heb stiekem gehoopt dat ik nog van straat zou worden geplukt om de hoofdrol te spelen in de nieuwste Hollywood film maar helaas. Niemand heeft mij opgemerkt, daar was het ook te druk voor. Veel toeristen op Hollywood Boulevard, de plek waar bv het Kodattheatre staat. Hier worden elk jaar de Oscars uitgereikt. De walk of fame met alle sterren op grond met namen van bekende personen. De opvallendste was die van Michael Jackson, er stonden veel mensen bij en er lagen bloemen en foto's.

We hebben in de verte de bekende letters HOLLYWOOD in de bergen zien staan maar het is nog niet gelukt er een mooie foto van te maken. Nadat we Hollywood bezocht hadden zijn we met ons campertje richting Beverly Hills gegaan. Daar wonen de bekende sterren met de bijbehorende grote huizen. Het viel niet mee. Beverly Hills ligt op een berg (vreemd, zou je niet verwachten) en ons campertje was een uitzondering tussen de dure grote auto's van de bewoners. We hebben veel grote huizen gezien maar de huizen van de bekende sterren liggen achter hekken en muren. Daar zie je niet zo veel van. Alleen het huis van Dr. Phil hebben uitgebreid bekeken. Ja, je moet toch wat.

Dag 19: maandag 3 augustus

De dag van de achtbanen: Magic Mountain. Vooral Nadine heeft zich hier erg op verheugd. Het werd top. Dit park bij Los Angeles heeft wel 17 achtbanen. En de meeste daarvan zijn ongelofelijk snel, hoog en eng. Maar ons krijgen ze niet klein. We hadden gelukkig een pas waarmee je lange wachttijden kon ontlopen dus het is ons gelukt alle achtbanen te doen. Achtbanen waarin je moest zitten, maar ook één waarin je moest staan, één waarin je voorover op je buik lag vastgeketend en één waarbij je op je rug begon en nadat je omhoog getakeld was (ik dacht nog wel relaxed zo'n ritje op je rug) werd je op het hoogste punt doorgedraaid en ging je op je buik recht naar beneden en werd je lichaam door elkaar geschud zodat je echt niet meer wist wat er gebeurde. Dit was mijn diepte puntje! Maar we zijn stug doorgegaan tot 's avonds 10 uur!

Dag 20: dinsdag 4 augustus

We hebben vandaag een dagje in het zwemparadijs: Hurricane Harbour. Een groot zwembad met veel glijbanen. Met banden, zonder banden, stijl en minder stijl. Het was heerlijk, ook omdat het alweer mooi weer was. (we hebben hier nog geen regen gehad) Het was wel opvallend dat alles heel erg beveiligd werd door live guards. Dit zijn van die baywatchachtige types die bij het begin en bij het einde van elke glijbaan staan. Je wordt helemaal begeleid naar de baan, elke keer doen ze weer voor hoe je moet gaan liggen en je mag pas gaan als je een teken krijgt. Dit leidt tot lange wachttijden op de trappen. Opvallend is dat iedereen doet wat er gezegd wordt, iedereen gedraagt zich keurig en het leek niemand te verbazen dat er zo weinig mocht. Je mocht niet hardlopen, niet op het randje van het zwembad zitten. Dus alles heel beheerst. Amerikanen die in Nederland een zwembad bezoeken schrikken zich waarschijnlijk een ongeluk van alle drukte en pret die wij hebben in een zwembad.

Dag 21: woensdag 5 augustus.

Het is nu 11 uur 's ochtends in Amerika. Bij jullie is het al 8 uur 's avonds. Dat betekent dat Rinka bij jullie al veel eerder jarig is als bij ons. Neem maar vast een borrel op haar. Wij vertrekken vandaag richting San Diego, we rijden langs de kust naar beneden en morgen op haar verjaardag zijn we een dagje in Sea World. De place to be voor dolfijnen- en orka-shows. Feest voor Rinka in Amerika!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anny Duijndam:
    5 augustus 2009
    Nelly Ann
    Bedankt voor je gezellige verhaal en wat een leuke foto's.Ik vind het heel indrukwekkend ,ik merk wel dat jullie erg genieten en wat een grote beesten hebben jullie in die oceaan gezien . Voor geen prijs ging ik mee in die achtbanen.Nog een heel gezellige dag met Rinka'verjaardag en
    gefeliciteerd en groetjes voor allemaal oma
  2. Paula:
    6 augustus 2009
    Rinka, gefeliciteerd meid want hier ben je inmiddels jarig hoor! Dikke kus
    Paula
  3. Cathy:
    6 augustus 2009
    Rinka van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Heb eindelijk jullie verslagen gelezen. Heel boeiend maar ook erg gezellig.
    Nog heel veel plezier en groetjes Cathy
  4. Fam Strijers:
    6 augustus 2009
    He hallooo! Wat maken jullie een hoop te gek gave dingen mee! En wat super dat wij dit met jullie een soort van mee mogen maken!

Rinka, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Liefs van ons 5jes
  5. johnvenema:
    hallo americanen
    wat een belevenissen zeg,die vissen was je niet zeeziek.
    maar dan die achtbanen verschrikkelijk ik moet er niet aan denken wel dapper dat jullie het durven.
    het is eenvacantie om nooit te vergeten.
    wij wensen jullie nog heel veel plezier dikke kus
    john en emmy.
  6. de Habetsen:
    Lieve Rinka,

Oeps....een dagje te laat met dit mailtje. Maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Dit is er een om nooit te vergeten.
    En wat een feest is jullie vakantie. Geniet er nog maar lekker van! Veel liefs, ook voor the rest of the family !
    De Habetsen
  7. Gerda en Arend:
    Rinka:
    Een beetje te laat, maar van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Het is wel erg leuk om jullie belevenissen te lezen!
    Nog hele leuke dagen allemaal!!!
    Groetjes Arend en Gerda
  8. Lisette:
    Hallo allemaal!

ik heb eens even jullie vakantieverhalen gelezen, klinkt onwijs gaaf zeg! Nadine helemaal in dr nopjes zeker met die achtbanen, haha! Heel veel plezier nog de komende dagen!
    En Rinka, nog gefeliciteerd!

X Lisette