Vijfde en laatste bericht vanuit Amerika

9 augustus 2009 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Hé allemaal,

Nadine hier weer. Nadine? Ja sorry manouk had niet zoveel zin om te typen want die geniet teveel van het zonnetje en haar boeken. Dit is alweer het laatste bericht van onze vakantie want donderdagochtend om 10 uur NL'dse tijd zal het vliegtuig landen op Schiphol. Rinka zal trouwens over 6 augustus; haar verjaardag vertellen.

Allereerst wil ik even beginnen met feliciteren van Mats & Noud, onze stoere buurjongentjes die vandaag 1 zijn geworden. Gefelciteerd namens ons allemaal! (Sorry iets te laat maar bij ons is het nog 8 augustus)

Ook moet ik nog even vermelden dat er bij het verhaal van Nelly-Ann extra foto's bij zijn gekomen die toen niet meer lukten en van Rinka haar verjaardag zal ook een apparte map komen omdat dat zoveel foto's zijn haha.. Oja, en speciaal voor Laura zullen we nog foto's laten zien van de binnenkant van de camper! ;)

Zo kan ik eindelijk beginnen..

Vervolg dag 21 - woensdag 5 augustus

Nadat Mama haar verhaal had getypt zijn we gaan rijden. Nog even gestopt bij de hollywood letters om nu een foto te kunnen maken van iets dichterbij. Daarna langs de skyline van LA gereden. De reis was nog een heel avontuur want het plan was eigenlijk om onderweg nog ergens te stoppen om in de grote oceaan te kunnen zwemmen. We reden door 'Laguna Beach' maar helaas was het daar te druk om lekker aan het strand te liggen. Toen kwamen we de snelweg weer op en zagen we ergens een afslag waarvan we dachten dat we het strand wel opkonden. Het probleem was alleen dat ik en Nel voorin zaten, en dat betekend meestal iets teveel gegein. We belandden uiteindelijk bij de ingang van een legerbasis waar we nogal raar werden aangeken, gek he.. Nouja uiteindelijk zijn we 's avonds laat wel aangekomen in San Diego maar helaas niet meer kunnen zwemmen in de oceaan.  Cadeautjes ingepakt en de camper versiert voor Rinka en daarna lekker gaan slapen ter voorbereiden op een hele leuke komende dag.

Dag 22 - donderdag 6 augustus (Rinka's verjaardag, door Rinka geschreven)

's Ochtends was ik volgens mij de eerste die wakker was. Ik heb me maar weer omgedraaid. Toen bedacht ik me oppeens dat ik jarig was en dat we er vroeg uitmoesten voor ons uitstapje: Sea World! Ik ben toen bij mijn ouders in bed gekropen en toen zijn we opgestaan. We hebben lekker ontbeten, natuurlijk met ei, en cadeautjes. (twee glittterstikkers, ugg's, een mobiel, super lekkere kauwgom, een snoep speen, een ketting met mijn naam, twee teen ringetjes, een enkelbandje, lichtgevende dingen die je tot alles kon vouwen, kaarten en ook nog een spel. Ik ben dus aardig verwend) Daarna moesten we snel aankleden om vroeg in het park te zijn( toen had ik nog geen idee waarom). Toen we op de parkeerplaats aankwamen hadden we natuurlijk een speciale  RV parkeerplaats waarvan wij dachten dat ie bij de ingang van het park zat. Maar we moesten nog wel een stukje lopen (lang stukje).Toen we in het park waren zat mama maar op de kaart te kijken en ik maar vragen waar gaan we heen. Het andwoord was: ik wil de eerste show graag zien. We kwamen bij een soort groot zwembad met allemaal poortjes en een groote tribune( wel aan de andere kant). We gingen een soort huisje binnen en een mvr. vroeg of we wilden inchecken. Tot mijn grote verbazing zei mijn moeder ja! Daarna zei ze: Ik heb nog een verrasing voor je! Ik mocht met DOLFIJNEN zwemmen!!!!! Naja het was meer aaien en ze kunstjes laten doen maar door die verassing was mijn verjaardag GE-WEL-DIG! Daarvoor liepen er trouwens ook nog flamigo's ook nog over de straat! Na het dolfijnen zwemmen hebben we een cd gekocht met foto's van deze onvergetelijke verassing. Daarna hebben we lekker taart gegeten.( die Nel het park had binnen gesmokkeld omdat we die 's ochtends waren vergeten op te eten.)( hé dat reimt.!)Op de taart stond : happy birthday Rinka.. Daarna hebben we over de hele dag 7 show's gezien: 2 dolfijen show's waarvan in overdag en 's avonds. Dat was ook zo bij de orka's en de zeehonden. We hebben ook een acrobaten show gezien. Tussendoor hebben we nog lekker pizza gegeten. Toen we in de camper waren ben ik gelijk gaan slapen dus van de reis naar de camping.. naja reisje heb ik niet zo veel gemerkt.

Dag 23 - vrijdag 7 augustus

We moesten ons voorbereiden op een lange tocht van meer dan 500 kilometer naar een klein plaatsje in Arizona. Na een paar honderd kilometer verlieten we California waar we de afgelopen 2,5 week een geweldige tijd hebben gehad. Nu richtten we ons op de Grand Canyon maar voordat we daar komen moeten we twee keer onderweg overnachten. Onderweg nog de bekende 'joshua trees' gezien maar helaas niet genoeg tijd gehad om het nationale park in te gaan. Om een uurtje of 7 kwamen we aan bij onze camping aan een rivier: 'Colorado River'. Mooie brede rivier met een snelle stroming en veel snelle waterscooters en speedbooten. We waren inmiddels wel weer in de woestijn beland dus de  nacht was geen pretje met een graadje of 30 's nachts. Echt lekker geslapen kan ik dus helaas niet zeggen.

Dag 24 - zaterdag 8 augustus

Weer een eindje rijden naar de volgende camping op zo een 100 kilometer afstand van de grand canyon. Hier gelukkig weer wat koeler en lekker tussen de bomen. Helaas is er niet zoveel over vandaag te vertellen, we hebben lekker gechilled en rustig aan gedaan. We kwamen hier aan om een uurtje of 3 en nu is het hier alweer het begin van de avond.

Morgen gaan we naar de Grand Canyon en maandag vertrekken we naar Las Vegas. Maandag op dinsdag wordt onze laatste nacht in de camper en dinsdag op woensdag slapen we in het luxe 'circus hotel' in Las Vegas (inclusief achtbaan door het hotel dus gekker kun je het niet bedenken) . Woensdag vertrekken we met het vliegtuig naar Nederland en donderdagochtend komen we Nederlandse tijd 's ochtends weer aan op Schiphol. Waarschijnlijk is dit het laatste bericht omdat we morgen midden in de grand canyon staan en daar geen verbinding hebben en we denken dat we in Las Vegas geen tijd hebben omdat we daar natuurlijk nog ff gaan feesten voordat we die lange reis terug moeten maken. We verzekeren jullie wel dat er nog een laatste bericht komt maar niet meer vanuit Amerika. In Nederland zullen we onze avonturen van de Grand Canyon en Las Vegas vertellen, de laatste foto's plaatsen en laten horen of onze terugreis iets soepeler is verlopen dan de heenreis. We willen jullie alvast heel erg bedanken  voor jullie reacties en dat jullie zo enthousiast hebben meegeleefd met ons!

Tot snel allemaal,

liefs Nadine, Rinka en de rest.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Fam Strijers:
    9 augustus 2009
    Jeetje is het nu alweer bijna voorbij? Niet voor te stellen, wat vliegt de tijd!

Lachen, wij hebben ook int circus circus hotel geslapen, ooit, vroeger, lang geleden ;-). De Grand Canyon is echt een superervaring en dan Vegas, oef ben heel benieuwd naar jullie indruk!

Have fun deze laatste dagen!!

Groetjes en liefs van ons 5jes
  2. Ronald en Annelies:
    Nadine,
    Noem je je moeder nou 'Nel'. Ik dacht dat je dat zo raar vond......
    Veel plezier nog en een goede thuisreis!
    xxAnnelies
  3. Monique:
    9 augustus 2009
    Hallo buurtjes, wij zijn net thuis van een dagje zeeland. Was echt genieten met de mannen....:)
    Maar voor ik mijn bed instap toch nog even snel achter de pc,want volgens mij was Manouk jarig afgelopen donderdag. Manouk nog van harte!!!

Geniet van de laatste dagen en tot snel.....

Liefs Moon en Mannen XXXXX
  4. Monique:
    9 augustus 2009
    Ik lees nu net nog snel even een stuk van jullie avondtuur.... Lees ik dat niet Manouk jarig was, maar Rinka....:) Sorry! Had het helemaal verkeerd in mijn agenda staan..:)Rinka, van harte!!!
  5. Anny Duijndam:
    10 augustus 2009
    Dear Nadine en Rinka,
    Bedankt voor jullie informatie wat zijn jullie aan het genieten.Rinka wat heb jij een geweldige verjaardag gehad en wat ben je verwent eentje om nooit te vergeten.Ik wil jullie nog een paar heel gezellige dagen wensen en een voorspoedige reis terug, ik kijk naar jullie uit.
    ma oma
  6. de Habetsen:
    10 augustus 2009
    Hoii!

Wat een leuke foto´s allemaal! Vooral die van de binnenkant van de kamper natuurlijk :P
    Nee hoor, de rest is veel indrukwekkender! Nog heel veel plezier van de rest van jullie vakantie! Dat hotel met die achtbaan lijkt me echt cool!

-xx- Laura
  7. Julia:
    11 augustus 2009
    Hoi!

Wat lijkt het me gaaf daar! Nog veel plezier de laatste dagen en dan zie ik julliee wel weer:)Rinka nog gefeliciteerd! Ik weet niet of je ons smsje had ontvangen maar toch!

Greetzz,
    Julia
  8. bert en plony:
    13 augustus 2009
    welkom thuis, geweldig wat jullie allemaal meegemaakt hebben. En nu nagaan genieten met foto's en verhalen. Liefs en tot gauw.
  9. johnvenema:
    13 augustus 2009
    hallo globetrotters
    wat een ervaring zeg,alleen die verhalen geniet ik al.maar fijn dat jullie weer goed en gezond thuis zijn.
    en bedankt voor het verslag en de foto's helemaal top.
    welkom thuis allemaal. dikke kus
    john en emmy.